Eğitmenler için Zoom

Blackboard ile Zoom entegrasyonu basit bir arayüze sahiptir ve öğretim görevlilerinin toplantıları planlamasına, başlatmasına ve yönetmesine olanak tanır ve öğrencilerin Zoom toplantılarına katılmasına ve toplantı kayıtlarına doğrudan Blackboard'dan erişmesine olanak tanır.

1. Dersinizde Zoom Meeting Menüsü Oluşturma

  1. Başlamak için ilgili derse gidin.
  2. Ekranın sol tarafında, sol üstteki "+" seçeneğini tıklayın
  3. Araç Bağlantısına (Tool Link) tıklayın
  1. Ad bölümüne "Zoom Meeting" yazın.
  2. Öğrencilerinizin bu menüye erişebilmesi için "Kullanıcılara Açık (Available to Users)" seçeneğini işaretleyin.
  3. Tür bölümündeki açılır menüden Zoom Meeting'i seçin.
  1. Gönder'e tıklayın .
  1. Zoom Meeting menünüzü sol altta göreceksiniz.

2. Zoom'da Seçenekler ve Açıklamalar

Önümüzde dört ana sayfa için seçenekler var.

  1. Yaklaşan Toplantılar
  2. Önceki Toplantılar
  3. Kişisel Toplantı Odası
  4. Bulut Kayıtları

Bunu tek tek inceleyelim

  1. Yaklaşan Buluşmalar

Bu bölümde oluşturduğunuz ve henüz yapmadığınız toplantıları göreceksiniz. Ayrıca Başlat düğmesine basarak, başlangıç zamanını beklemeden toplantıyı hemen başlatabilirsiniz.

  1. Önceki Toplantılar

Bu bölümde yapılan toplantıları tarih ve saatleriyle birlikte göreceksiniz. Rapor seçeneğini tıklayarak gelişmiş ayrıntıları görüntüleyebilirsiniz.

  1. Kişisel Toplantı Odası

Kalıcı olarak sizin için kurulmuş bir toplantı odasıdır. Bu Toplantıyı Başlat'a tıklayarak bu ayarlamaları yapabilir ve toplantınızı oluşturabilirsiniz.

  1. Bulut Kayıtları

Zoom dersleri kendi platformunda kaydeder. Bu kayıtları Bulut Kayıtları bölümünde bulabilirsiniz.

3. Yeni Bir Toplantı Oluşturma

Yeni bir toplantı oluşturduğunuzda, Yeni Bir Toplantı Planla yazan kutuya tıklayın. Gerekli ayarları yapabilmeniz için yeni bir sayfa açılacaktır.

Konu: Toplantının adını buraya girin.

Açıklama (isteğe bağlı): Tercihen buraya toplantının içeriği hakkında kısa bir açıklayıcı metin girin.

Ne zaman: Toplantının zamanıyla ilgili bilgileri buraya girin.

Süre: Toplantının kaç dakika süreceği ile ilgili bilgileri buraya girin. Bu bilgi planlama içindir. Son tarih sona erdiğinde toplantınız bitmeyecek.

Time Zone: Hangi saat diliminde olması gerektiği bilgisidir. Farklı bir saat dilimi girmediğiniz sürece profilinizdeki saat dilimini kullanır. (Tamir oldu.)

Yinelenen Toplantı: Toplantının aynı zaman aralıklarında otomatik olarak düzenlenmesini istiyorsanız, bu kutuyu işaretlemelisiniz. Ek seçenekler görünecektir:

Tekrarlama: Toplantının ne sıklıkla yenilenmesini istediğinizi seçin. Günlük, Haftalık, Aylık veya Sabit Zaman Yok. 50 defaya kadar tekrarlanabilir. Toplantınız 50 defadan fazla tekrarlanacaksa, Sabit Süre Yok seçeneğine tıklamalısınız.

Bu bölümde, tekrarlama seçeneğine bağlı olarak ek seçenekler görünecektir. Toplantının tekrarının tarihini ve saatini girmeniz istenecektir.

Kayıt: Toplantıyı kaydetmek istediğinizde bu kutuyu işaretliyoruz.

Video Toplantı Sahibi-Katılımcı: Toplantı sahibi ve katılımcılar için kamera iznine izin verilip verilmeyeceği seçeneği.

Ses: Kullanıcıların seslerinin nereden geleceği ile ilgili gerekli izin için kutuyu işaretleyebilirsiniz.

Toplantı Seçenekleri: Burada Yakınlaştırmaya özgü birkaç ayar bulunmaktadır:

  • Toplantı şifresini zorunlu kılın: Bu seçenek gereklidir. Toplantıya katılanlardan şifreyi buraya girmeleri istenecektir.
  • Toplantı sahibinden önce katılmayı etkinleştir: Katılımcıların toplantı sahibi veya toplantı sahibi katılmadan önce toplantıya katılmasına izin verme yeteneği.
  • Girişte katılımcıları sessize al: Bu kutu tıklanırsa, katılımcılar toplantıya ilk girdiklerinde sessiz olarak toplantıya girer. İsterlerse daha sonra kendileri açabilirler.
  • Kişisel toplantı kimliği kullan: Bir toplantı kimliği oluşturmak istiyorsanız, bu seçenek işaretlenmelidir. İşaretlenmezse, rastgele bir kimlik oluşturulur.
  • Bekleme odasını etkinleştir: Bu kutu tıklanırsa, toplantı sahibi izin verene kadar katılımcılar toplantıya erişemezler, beklemede kalırlar. Toplantı sahibi, toplantıya girmelerine izin vermelidir.
  • Toplantıyı otomatik olarak yerel bilgisayara kaydedin: Bu kutu tıklanırsa, toplantının kaydı bilgisayara kaydedilir.
Alternatif Toplantı Sahibi: Toplantıyı başlatmak ev sahibinin görevidir. Ancak birden fazla sunucunuz (moderatör) istiyorsanız, e-posta adreslerini buraya girmelisiniz.

Tüm işlemler tamamlandıktan sonra Kaydet düğmesine tıklandığında bir toplantı gerçekleşecektir.

Toplantı sırasında, Davet Et'e tıklayarak kişileri toplantıya davet edebilirsiniz.

4. Toplantı Sırasında Gerekli Bilgiler

5. Ekran Paylaşımı İçin Gerekli Bilgiler

6. Alt Odaların Oluşturulması İçin Gerekli Bilgiler

7. Oturumda Oylama (Quiz) Yapma


Nasıldık?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)